Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, Amerika Birleşik Devletleri ile İran arasındaki müzakere sürecine ve İsviçre'de gerçekleştirilen toplantının sonuçlarına ilişkin bir mesaj yayımladı.Toplantının atmosferi ve elde edilen kazanımlar hakkında bilgi veren Şerif, "Görüşmeler olumlu ve yapıcı bir atmosferde gerçekleşti ve 60 gün içinde nihai bir anlaşmaya yönelik yol haritası üzerinde anlaşma, siyasi denetim sağlamak üzere bir Yüksek Düzeyli Komite kurulması ve daha fazla teknik görüşmenin başlatılması da dahil olmak üzere cesaret verici ilerlemeler kaydedildi" dedi.Sürece dahil olan taraflara ve destek veren ülkelere teşekkür eden Şerif, "Hem Amerika Birleşik Devletleri'nin hem de İran'ın yapıcı diyaloğa olan sürekli bağlılıklarını takdir ediyor ve bu tarihi süreci ilerletmede değerli destekleri için tüm kardeş ve dost ülkelere teşekkür ediyorum" ifadelerini kullandı.Şerif, Katar'ın üstlendiği role özel olarak değinerek açıklamasını, "Özellikle, bu müzakerelerin ilerlemesi için gerekli koşulların oluşturulmasında kritik desteği için kardeş ülkemiz Katar'a minnettarlığımı ifade etmek istiyorum" sözleriyle tamamladı.
Dünya
Yayınlanma: 22 Haziran 2026 - 12:35
Şerif: 60 gün içinde nihai bir anlaşmaya yönelik yol haritası üzerinde anlaşıldı
Bürgenstock, 22 Haziran (Hibya)- Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, İslamabad Mutabakat Zaptı çerçevesinde düzenlenen Birinci Yüksek Düzeyli Komite Toplantısı'nın İsviçre'nin Bürgenstock kentinde başarıyla sonuçlandığını açıkladı.
Dünya
22 Haziran 2026 - 12:35
Bu haber 14 defa okunmuştur.
EDİTÖR
İlginizi Çekebilir













