Şanlıurfa İl Sağlık Müdürlüğü, Balıklıgöl Devlet Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Sibel Nur Doğantürk’ün açıklamalarına yer vererek El, Ayak ve Ağız Hastalığına karşı aileleri uyardı.Dr. Doğantürk, hastalığın özellikle kreş ve okul çağındaki çocuklar arasında hızlı yayıldığını ve genellikle ateş, halsizlik, iştahsızlık ile boğaz ağrısı gibi belirtilerle başladığını söyledi.Doğantürk, hastalığın ilerleyen günlerinde ağız içinde ağrılı yaralar ile el ve ayaklarda döküntüler görülebildiğini belirterek, “Ağız içi yaralar çocukların beslenmesini zorlaştırabilir ve sıvı kaybına neden olabilir” ifadelerini kullandı.Hastalığın öksürük, hapşırık, yakın temas ve ortak eşya kullanımıyla bulaştığını vurgulayan Dr. Doğantürk, özellikle el hijyeninin önemine dikkat çekti ve oyuncaklar ile sık temas edilen yüzeylerin temiz tutulması gerektiğini kaydetti.Dr. Doğantürk ayrıca, belirtilerin ağırlaşması halinde vakit kaybetmeden sağlık kuruluşuna başvurulması gerektiğini belirterek, hijyen kurallarına uyulmasının hastalığın yayılımını azaltmada kritik rol oynadığını ifade etti.
Yaşam
Yayınlanma: 22 Haziran 2026 - 11:00
Çocuk Sağlığı Uzmanı Doğantürk'ten el, ayak ve ağız hastalığı uyarısı
Şanlıurfa, 22 Haziran (Hibya) - Şanlıurfa Balıklıgöl Devlet Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Sibel Nur Doğantürk, El, Ayak ve Ağız Hastalığına karşı aileleri uyardı. Doğantürk, hastalığın özellikle kreş ve okul çağındaki çocuklarda hızlı yayıldığını ve ateş, halsizlik ile ağız içi yaralarla başladığını belirtti.
Yaşam
22 Haziran 2026 - 11:00
Bu haber 18 defa okunmuştur.
EDİTÖR
İlginizi Çekebilir













